Geoblog.pl    greg999    Podróże    Japonia!    Miasto Toyoty

Miasto Toyoty

Japonia
Japonia, Nagoya

Wjeżdżamy do Nagoyi i podobnie jak w przypadku japońskich miast, które do tej pory widzieliśmy nie robi dobrego pierwszego wrażenia. Prawie wszystkie miasta i miasteczka są bardzo szare, pełne gęsto postawionych blokowisk, ewentualnie mnieszych tzw. klocków, wszystko sprawia wrażenie bardzo industrialnych miast.
Nagoya niewątpliwie jest miastem przemysłowym - tutaj narodził się koncern Toyoty. Muzeum Toyoty jest główną atrakcją w mieście. Blisko centrum jest muzeum, a poza miastem jest też część skupiona tylko na samochodach. My byliśmy tylko w części upamiętniającej firmę w centrum miasta. Muzeum jest ogromne. Firma Toyoda rozpoczęła działaność od produkcji maszyn do szycia. W muzeum tych maszyn jest chyba kilkadziesiąt, przy wielu stoi pracownik demonstruujący ich działanie! Oprócz tego jest mnóstwo filmików do zobaczenia. W części samochodowej jest pokazany m. in. proces produkcji pierwszych samochodów oraz obecny - dokonywany przez roboty. Całość jest bardzo interesująca i spokojnie można tu spędzić pół dnia (a z dziećmi nawet więcej - jest specjalna sekcja zabaw).