Geoblog.pl    greg999    Podróże    Japonia!    Tokyo

Tokyo

Japonia
Japonia, Tōkyō

Pociagiem docieramy do naszego hotelu niedaleko stacji Ebisu. To oznacza, ze mamy tylko jedna stacje do przejechania do Shibuya. Jest to dzielnica pelna barow i neonow, charakterystyczne jest wielkie skrzyzowanie, po ktorym przechodzi tysiace ludzi. Troche w stylu Times Square w NY. Udajemy sie tam wieczorem pierwszego dnia, wiec jeszcze jestesmy troche zamuleni po podrozy i zmianie czasu. Chodzimy troche i wracamy do hotelu. Pierwsze wrazenia - jest niesamowicie parno, wilgotnosc powietrza jest niekomfortowa, szczegolnie jesli na codzien mieszka sie w suchym klimacie. Druga rzecz - pociag JR po Tokyo jezdzi jak metro - co kilka minut - rewelacja. W hotelu z kolei zwraca uwage sedes - deska jest podgrzewana i jest wmontowany bidet, z 3 roznymi programami polewania :)
Drugiego dnia rano udajemy sie parku Yoyogi, nastepnie do muzeum japonskich mieczy. W parku trwa festyn/konkurs(?) - pokazy tanca w tradycyjnych strojach. Sam park jak park, zwraca uwage niesamowicie glosne swierszcze. Muzeum mieczy rozczarowuje. Nastepnie park Shinjuku - bardzo ladny. Wracamy do hotelu schlodzic sie.
Wieczorem jedziemy w kolejne dzielnice rozrywkowe - Harajuku i Kabukicho. Harajuku to 'cat street' czyli ulica pelna oryginalnych sklepow i co ciekawsze pelna oryginalnie ubranych mlodych japonczykow. Calkiem ciekawe, chociaz mieszkajac w San Francisco ubior gdziekolwiek raczej nie szokuje. Z kolei Kabukicho jest okreslane jako 'red light district' Tokyo. Spacerujemy wieczorem (Tokyo to jedno w najbezpieczniejszych miast na swiecie), nie jest to Amsterdam ale jest sporo lokali w dziewczynami. Zatrzymujemy sie w barze oraz sklepie z pokaznym wyborem glownie erotycznej mangi. Ulice sa pelne neonow i wyglada to ciekawie.